پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261847
نماز جمعه پشتوانه‌اي محکم و پيشبرد انقلاب اسلامى است/ ظرفيت عظيم عاشورا براي نجات بشر
تاریخ انتشار : 1402/04/30 16:26:45
نمایش : 382
امام‌جمعه فارسان گفت: نماز جمعه پشتوانه‌اي محکم و پيشبرد انقلاب اسلامى ما عاملى موثّر و بزرگ است. ملّت عظيم و عزيز، با شرکت خود بايد اين سنگر اسلامى را هر چه عظيم‌تر و بلندپايه‌تر، نگاه‌دارند
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: ما اکنون در معرض يک جنگ فرهنگي بسيار سنگين بي‌سابقه در عالم هستيم. هيچ فرعوني در عالم به اندازه مستکبرين امروز قدرت و شيطنت نداشته است. امکاناتي که به‌دست شيطان افتاده، امکانات وسيعي است و علامت رشد جبهه مؤمنين است.
 
وي افزود: خداي متعال هيچ‌وقت در امتحان، قدرت شيطان را به حدي بالا نمي‌برد که مؤمنين قدرت مقاومت نداشته باشند. هر وقت امکانات شيطان افزايش پيدا کرد، بدانيد که خداوند امکانات و قوتي به جبهه مؤمنين داده است که مي‌تواند بر شيطان غلبه کند. خداي متعال براي ما امکانات تاريخي بزرگي گذاشته است که اگر ما از آن‌ها استفاده کنيم، حتماً دشمن زمين‌گير مي‌شود. واقعه عاشورا بزرگ‌ترين اين امکانات است.
 
اما جمعه فارسان به اولين نماز جمعه رسمي بعد از انقلاب اشاره داشت و بيان داشت: ۵ مرداد سال گشت اقامه اولين نماز جمعه رسمي بعد از انقلاب است که در سال ۵۸ در تهران توسط مرحوم آيت‌الله طالقاني است. رويداد مهم و اثرگذاري که از عنايات الهي به کشور بود؛ و در طول اين سال‌ها به‌واسطه حضور و پشتوانه مردم نشانه اقتدار و عزت نظام اسلامي بوده است؛ و امامين انقلاب درباره اين سنگر مهم مطالبي دارند که هم امام‌جمعه و هم نمازگزاران و هم متصديان برگزاري بايد رعايت کنند.
 
وي اظهار داشت: حضرت امام ره فرموده بودند: نماز جمعه، در رأس همۀ امور است (همان بياني که درباره مجلس دارند). نماز جمعه، از بزرگ‌ترين عنايات حق‌تعالي به جمهورى اسلامى ايران است. نماز جمعه که نمايشى از قدرت سياسى و اجتماعى اسلام است بايد هر چه شکوهمندتر و پُرمحتواتر اقامه شود. نماز جمعه پشتوانه‌اي محکم و در پيشبرد انقلاب اسلامى ما عاملى موثّر و بزرگ است. ملّت عظيم و عزيز، با شرکت خود بايد اين سنگر اسلامى را هر چه عظيم‌تر و بلندپايه‌تر، نگاه‌دارند تا به برکت آن، توطئه‌هاي خائنان و دسيسه‌هاي مفسدان، خنثي شود.
 
وي افزود: ببينيد چقدر براي نماز جمعه اهميت قائل است؛ و شبيه همين مطالب را در اغلب وصيت‌نامه شهدا گران‌قدر مي‌بينيم. حضرت آقا هم براي اين جايگاه، شأن والايي قائل هستند و در طول بيست ديداري که با ائمه جمعه داشتند تذکرات مهمي فرموده‌اند: ائمه جمعه، کارگزاران معنوي و فرهنگي انقلاب در سراسر کشور/ فرماندهي قرارگاه فرهنگي با وظيفه عمده‌ي تبيين/ مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور/ پايگاه‌هاي هدايت و رهبري مردم در سرتاسر کشور/ سنگرهاي دفاع معنوي در مقابل دشمنان در سطح جامعه؛ و امثال اين‌ها که همه‌اش مسئوليت آفرين است.
 
وي بيان داشت: در روايت از رسول خدا هست که شرکت نکردن سه هفتۀ پي‌درپي بدون عذر (مهمان داشتن عذر نيست) و از روى بى‌اعتنايى، نشانۀ نفاق شمرده‌شده و موجب خشم الهى و نابينا شدن ديدۀ بصيرت است و بر دل او مهر زده مي‌شود.
 
 حجت‌الاسلام ملک پور در پايان گفت: تشکر از روحانيون و مبلغين که در شهرستان حضور دارند و تشکر از هيئت‌امنا مساجد و حسينيه‌ها و موکب‌ها و هيئت‌هاي عزاداري، ان شا الله نماز جمعه هفته آينده که مصادف با روز عاشوراست در سالن گلزار شهداي فارسان اقامه خواهد شد.
 
انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html